Grafisk arbeidskrav – First Price eplejuice

En stund tilbake skisset jeg et par tegninger for et nytt design av first price, nedenfor er den eldre skissen:

scan 2

Nå har jeg finpusset og tegnet over dette i photoshop, og dette ble resultatet:

eplejuice

Som nevnt i skisseteksten, var det viktig i mine øyne å få fargene til å se billige ut, men også mer kvalitetsrettet enn den originale designen. Et par endringer har også blitt gjort i designen, hvor jeg har forstørret eplet og flyttet ned, for å gjøre det lettere å se at der er eplejuice. Dette er primært p.g.a. jeg gikk for “matpakke” tekstur på mesteparten av designet, framfor grønt.

 

Jeg har også bygget veldig på at designen skal være enkel, men fin, grunnet at målgruppen er studenter. Når produktet ikke ser for komplisert ut, tenker man ofte at det er billigere. First Price logoen er også mer sentrert enn den orginale designen, for å vise tydeligere at produktet kommer fra en billig kjede.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>