Ålesund

Denne veka var vi på eksursjon til Ålesund, for å få informasjon om siste oppgåva i outdoor media production. Alle møtte opp på Fjellstova, som uheldigvis var stengt for resten av året, der vi heller ikkje fekk bruke trappene. Dette viste seg å vere like greit med tanke på regnvéret. Deretter var vi blant anna var ein tur innom Jugendstilsenteret. Her gjekk vi gruppevis igjennom ei tidsmaskin som var laga for 10 år sidan, og etter mi meining var det veldig spesielt oppsatt. Eg hadde større forventingar til kva som kom til å bli vist og korleis ein skulle gå gjennom opplevelsen. Vi gjekk frå rom til rom igjennom historia til Ålesund. Eg trur dei kunne gjort meir ut av det visuelle med endå sterkare lyd og lyssetting, og kanskje i tillegg duftrekvisittar som kull og liknande. Dette kunne gjort opplevelsen større og minneverdig, samtidig som å skilje seg ut som museum.Vi fekk og sjå ein 15 minuttar lang film på tre forskjellige storskjermar. Dette syns eg var ein kreativ vri, men vart fort slitsomt å følgje med sidan takta i klippinga og hovudfokuset endra seg.  Sidan ein leita etter hovudskjermen, vart det vanskelig å få med seg det avsendar ville formidle. Rundturen gjennom bygget var veldig fin, der vi fekk god informasjon om dei ulike romma og historia rundt dei, samt familien som budde der. Dette var det er likte best med museumsturen.

 

_DSC2003

Her var vi inne i sjølve tidsmaskina med ei tilbakestillande klokke. Det var lydar av risting og liknande, og fleire skjermar inne i heisen. Heisen var stilleståande, noko eg syns var litt skuffande. Continue reading

Patchellhytta

Det første som poppa opp i hovudet mitt eg fekk informasjon om denne Patchellhytta, var mangelen på kommunikasjon med omverda og korleis det skulle gå å sende 40 medieavhengige produksjonsstudentar til ei strømlaus hytte. Det var ei alternativ rute som er lengre enn dei andre for å ta omsyn til kraftig stigning. Eg er glad i å gå i fjellet, men var skeptisk når ruta var over 7 km lang, og vi alle skulle gå same rute til tross for variasjon i forma til deltakarane. I tillegg var det fleire stigningar med tungpakka sekk. Forma mi er heller ikkje på topp for tida, og det fekk eg merke då mjølkesyra kom tidlegare enn forventa. Det hjalp heller ikkje at magen skreik etter mat og dråpane med regn nedover nakken. Det var då eg fekk denne utsikta.

patchellskilt1-4575

Her innsåg eg kor vakker natur eg var omringa av. Det var jo ein distanse på heile 6 kilometer igjen, så kvifor ikkje nyte dei? Dei flotte fargane og majestetiske fjelltoppane med sukkerspinna tåke fekk medieprodusenten i meg å spinne om ulike idear som timelapse og anna kreativ fotografi.

panorama-4528

Continue reading

Tourism marketing from 1990-2010 (Blogpost #2)

One of my reflections after reading Tourism marketing from 1990-2010 is that over the past two decades the marketing has gone through a substantial revolution to respond to the increased media connected world.

For the structure, I’ll divide my reflections around the three subheads Daniel Fesenmaier and Zheng Xiang discussed through their article.

Tourism marketing and the foundations of change (The paradigm shift):
Fesenmaier and Xiang (2010 s. 549) characterize the tourism marketing over the last 20 years as a paradigm shift, where the Internet played such a big role around the development around the travel and tourism industry that one could not predict how the industry would transform. I cannot agree completely with this, because one can always think somehow futuristic and see different paths the technology can evolve and how people can respond. The world is evolving forward and people expect different things now than they did before. The clue is to be a step ahead and understand how the new technology works and take benefit out of it.

During the first decade (1991-2002) the tourism industry became one of the leaders using the Internet as an information distributor to communicate easily with existing and potential customers. This was a revolution within communication and dissemination for the tourism industry. Almost every tourist organization in USA had developed websites in the early 2000s and the virtual tours were a fact. This transformation from paper brochures to colourful technology on the Internet must have opened up for much more information for less money and easier access for the tourism organizations.

Selling a travel experience as a product opened up for a business for the “new customer” with higher expectations than before, since the customer easily could compare the organizations up against each other regarding price and experience.  Also, it must have caused a few headaches regarding all the people who didn’t access the Internet or understand how to use it.

During the second decade (2001-precent) the introduction of Web 2.0 signalled a new round of adaption. A bunch of new social system where developed such as TripAdvisor, Facebook, Wikipedia, Google in addition to the new mobile systems which enabled travellers to communicate from anywhere on the planet. The smartphones allowed users to control and mediate their travel experience, which is essential and almost expected of most people today. This development has changed how people interact with travelling today in our media dominated society. It has a big impact on the travel industry, since many people are searching through the Internet for reviews around their travel target. For my part, if the reputation on one travel agency is bad, I go over to the next without a thought because of all the better and choices. Also, the geographic review has an impact. For instance I would not travel to a conflicted area, and it has caused a lot of barriers for the travel industry for that particular area. Continue reading

Post reflection from the first assignment

First of all, it was a very nice trip to Standalshytta!

Reflection about my group:
I was on group four with Malene Vatnehol and Jens Haumann. Our group cooperation and how we arranged the group meetings was okay. It was difficult to meet during the entire week because of the different classes since I study MID2, Malene MID3 and Jens friluftsliv. And because of that we had to communicate a lot trough Facebook etc., and the time schedule was tough.  Also, we had to borrow equipment from a friend of Malene, who also needed it some days. So this group had many challenges, as most likely rest of the class. I think it took to much downtime to wait for each other that we could have used on shooting etc. But the cooperation and communication between the members in the group was good, and when we were mountain hiking we all stopped when someone saw some good footage. A positive side of mixed groups is of course new relations and experiences and learning about different kind of views on how to make a short video.

Filmreflection:
What I wanted to say in my part: It is pretty restricted what you can put in a voiceover during 35 seconds, and in addition give a interesting message which the audience can relate to. And they also need a moment to let the message sink in.
I wanted to tell the audience to stop and breathe in the clean air and look around. Realise what is surrounding you when you are mountain hiking. See all the hidden life that builds up the beautiful panorama picture. And by saying life, I mean all life. Not only the birds and animals, but also the beautiful flower fighting its way up all by it selves. How the light changes from one day to another. Appreciate the moment before you go back to your hectic life dominated by electronics.

I am satisfied with a lot of the macro shots and how the light hits the objects. During the recording of the voice-over, it went very fast since I took a two-second brake between each sentence and repeated it twice, so it was easy to choose the clearest voice in post-production.

Things I want to improve are how the film is ending. I wanted to find a beautiful meadow with light and flowers, but because of the time schedule and the factor that I don’t know these mountains so good, this was impossible. Also, there is this falls time schedule. It has been very difficult to find the time and place for a good shooting, and that’s a shame.  Another thing I want to change is the dramaturgy. I think it’s a little unclear at this moment. At the improvement I want to clear this even more, and maybe start on the top and end deep in the forest. This is something I would like to test out for any exam submission. My challenge was that my voiceover anchors the pictures too much, and I need to let them speak more for themselves. Earlier the viewer gets a double dose by my telling and showing the pictures. Now in my revised version I let the pictures speak for themselves and my voiceover tells about what I see in nature. I have also extended a few clips so one can get a better look and impression. This is something I got feedback from in september, which I now have changed. I feel now that the film has a better flow and feeling.

I want to show the viewer 40 seconds of nature through my eyes. I also need to work with the sound design and make the sounds even more authentic. I also think the entire film needs to have better transitions and crossfades between the sounds. The expression is too hard for the soft messages throughout.

 P.S When I started this class, I taught that MID2 was a separate group as it stood on the papers, and when we was divided in to crossed groups it caused a lot of stress and downtime since we have event and live production class also along with long hours. This takes a lot of energy in addition to I have been sick. There hasn’t been so much sleep as needed because of this. It is very difficult to give 100% to the assignment within these group arrangements and not within our own class.

Standalshytta

 

Processed with VSCOcam with c1 preset

The trip to Standalshytta was for me a beautiful trip where we got to experience the shifting weather in the mountains. I found the grouping was a smart way to logistic food, cleaning and equipment. The teaching-part was okay organized, but the lectures in the evening was a bit too hard to concentrate, partly because of the air in the living room and partly because of a long day with a lot of information and the constant English language. When that is said, I really like that we have international students in the class who has a completely different way to see the Norwegian nature. They can enlighten me on perspective and I appreciate that. It’s also fun to here what they think about Norway and how their expectations were. The outdoor classroom was the part I enjoyed the most. The raindrops on my shoes, the sun on my skin and the fresh air cleansed up my stressed head. It is an amazing class and I already look forward to the next trip. Continue reading

Undervisningsopplegg for 6.klasse

Dag 1:

08:30-10:00:

- Ha en introduksjonslek / navnelek

- liker du naboen din – for å finne felles interesser og ha det gøy.

- Hva er lyd?

- Demonstrere hvor mye lyd har å si, med og uten visuelt inntrykk. Bruk av youtube-trailerer som barna er kjent med fra før og en de ikke er kjent med fra før. Deretter skal de få gjette seg frem til hvilke lyder som er lagt på.

10:15-11.00:

- Opphavsrett – Tono.

- Vær varsomplakaten – forenklet versjon.

- Forsiktighet ved bruk av sanger / annet beskyttet materiale

- Vise nettsider som tilbyr gratis og lovlig distribuering av musikk.

- Begynne smått med innføring i bruk av lydutstyr og programvare (audacity, innebygde mikrofoner i pc, eksterne mikrofoner, zoom(kattepus), osv)

11:45 og ut dagen:

- Brainstorme – ideer til radioreportasjer, hørespill, andre innslag.

- avgrense oppgaven, oppgaven skal ikke overskride 5 min.

- Avklare hvor mange sekvenser opplegget skal inneholde

- Fordele oppgaver: programleder, tekniskansvarlig, manus, reporter, forteller(hørespill), skuespiller, lydeffektmaker, ansvarlig for redigering.

- Vi vil at folk skal få prøve seg innenfor de fleste ansvarsområdene, for så å la de velge et ønskelig ansvarsområde. Blir det for mange på en oppgave, trekker vi hvem som får oppgaven.

- Få skrevet ned manus, prøver å få mest unnagjort i løpet av dagen, så vi er klare for innspilling dagen derpå.

Dag 2:

08.30-10:00:

- Repetere oppgaven og de ulike rollene. Repetere bruken av utstyr. Gjøre ferdig manus hvis hvis vi ikke har blitt ferdig med dette.Hjelpe elevene med innspill og sørge for å bli ferdig fort slik at vi kan starte med opptak.

10:15- og ut dagen:

- Innspilling av innslag og lydeffekter. Prøve å få gjort unna mest mulig av dette i dag. Begynne smått med redigering i audacity om nødvendig.

- Viktig at alle barna prøver alle de forskjellige rollene. Vi må prøve å holde dem motiverte og sørge for at de har det gøy.

Dag 3:

08:30-10:00
– Repetere hvordan en redigerer opptak og setter sammen i Audacity. Bruke fargekoder for å inndele og ha oversikt over klippene og hvor langt en er kommet. Fortsette innspilling og redigering.

10:15- og ut dagen:

- Sette de ulike delene og innslagene sammen til en helhet og vise frem ferdig produkt. Hjelpe til å redigere til et helhetlig produkt og lastet opp på nett(om nødvendig).

Medieproduksjon med born i 6.klasse

Vi har fått i oppgåve om å lage eit opplegg for medieproduksjon med born i 6.klasse. Det betyr at vi skal fungere som lærarar i dei timane vi har grupper frå 6.klasse til låns. Vi fekk ulike oppgåver å velje mellom fleire ulike caser, der eg har valt case nummer 1: Filmgruppe. Det er 6 elevar i filmgruppa. Den er satt saman av tre jenter og tre gutar. Jentene har lyst til å lage noko om mote eller hest. Gutta vil lage ein skrekkfilm.

1. Det er fleire måtar å løyse denne situasjonen på. Målet vil vere å få gutane og jentene å samarbeide som ei felles gruppe i staden for i mot kvarandre. Då kan ein be dei inngå komprimiss ved at jentene skal finne eit stikkord om filmen, og gutane sjangeren.  Når dei har kome fram til noko, vil eg dele elevane inn i ulike rollet. Eg vil spørje kva dei har lyst til og kva dei vil lære meir om. På den måten får både jentene og gutane vere med på å bestemme fellesskapet for filmen.  Kjem dei likevel ikkje fram til noko, vil eg sjølv komprimere ideeane deira på mest mogleg rettferdig måte. 

2. Ein annan måte er eg sjølv legg fram ulike temaer som gruppa må diskutere seg fram til. Viss dei ikkje vert einige, blir det fleirtalet som bestemmer. Diskusjonen må ikkje pågå for lenge, sidan dette kan påverke elevane til å velge side og bli fornærma om dei ikkje får viljen sin. Eg forklarar at diskusjonen kjem til å vare i for eksempel 5 minutt, og deretter vil eg sjekke korleis det går med dei og hjelpe dei på veg. Når det har gått 3 minutt til, er diskusjonen over, og eg vil ha eit svar. Viss dei ikkje blir einige er det eg som avgjer utfallet.

3. Ein kan lage ein valghatt, der eg ber kvar elev skrive 3 stikkord som dei kunne tenkje seg å ha med i filmen. Eg legg sjølv ned 3 stikkord i hatten for å ha ein viss kontroll over potensielle element. Desse stikkorda vil vere begrensa til for eksempel tema, sjanger og roller som skal vere med. Så skal kvar elev få trekke éin lapp kvar, som bestemmer ulike element som skal vere med i filmen. Deretter les eg opp stikkorda og ber dei jobbe vidare med filmmanuset under stikkorda som er bestemt.

4. Ein annan variant kan vere at eg lagar ei adjektivhistorie av eit manus, der adjektiva manglar. På denne måten etablerer eg eindel kontroll i gruppa, utan at det er for tydeleg for elevane. Det skal annankvar gut og jente få bruke kreativiteten sin til å fylle ut like mange tomme ruter kvar. Slik blir alle eindel av prosessen og får delt sine meiningar. Eg kjem sjølv med innspel på korleis utfallet kan bli og kommenterar om det i det heile tatt er mogleg.

 

Desse forslaga kan sjølvsagt diskuterast og bearbeidast, men eg trur det vil fungere bra blant 6.klasse elevar. Dei er utarbeidd slik at eg som lærar vil ha ein stor del av kontrollen, utan at eg eksluderar elevane for mykje i dette prosjektet. Elevane får bidra og kome med forslag, men dette kan sjølvsagt skape splid mellom (særleg) kjønna. Det er naturleg for gutane og jentene å velje ”side” i den alderen, men med desse forslaga som er nemnt overfor trur eg det vil inkludere dei i eit større fellesskap.  Formålet er å skape samhold og at alle føle seg inkludert. Ved at både gutar og jenter får bidra, anten annakvar eller med komprimiss, vil dei forhåpentligvis samarbeide/fungere som gruppe.

Svar på lydoppgåver i AdobeAudition

1. Hva er samplingsfrekvens og bitrate, og hvorfor må du kjenne til disse begrepene?
Samplingsfrekvens: I Lydens strømstyrke så er antallet målinger i sekundet som er samplingsfrekvens. I det fysiske lydsignalet bør samplingsfrekvensen være ganger to i høyeste frekvens. En kan kjenne igjen samplingsfrekvens ved at det ligner et histogram. Bitrate: Er mål for overføringshastighet og dette måles i antall kilobiter per sekund (kbps). Det kan komme godt med å kjenne til disse begrepene når en arbeider med lyd.

 2. Nevn to utbredte lydformat med ulikt bruksområde. Hvilke egenskaper særpreger disse?
Windows Media Audio: Kjend for å gje endå betre kvalitet i lyd enn mp3 når den har ei hardare komprimering. Den må óg betale vederlag til Microsoft. (WMA) 2.)  Advanced Audio Coding: Dette lydformatet er kjend for å gje betre lydkvalitet enn mp3, når bitraten blir redusert. I tillegg kan ein leggje til fleire lydspor i ei og same fil. (AAC)

3. Hvordan oppretter og sletter du lydspor i Audition?
Ein trykker File-New og Multitrack Session, eventuelt brukar ein hurtigtastane command(mac) eller ctrl (pc) og N. Deretter namngjev en sessionen og vel sample rate til 44 100 Hz, som er den same sample raten som CD’ar. Trykk OK. Deretter må ein importere lydspor ved å trykke command + O, og legge til dei valgte lyspora. For å slette lydspor, trykk/marker sporet og trykk backspace eller delete. Eventuelt kan ein dra sporet til søppelkassa oppe i files-baren.

 4. Hva er forskjellen på et mono- og et stereoopptak? Hva skal du velge når du gjør opptak av én lydkilde med én mikrofon kontra to mikrofoner kontra tre mikrofoner?Forskjellen på et mono- og stereo opptak er at mono betyr at bare ett signal kommer ut av mikser. I sterioopptak derimot er det to signaler som kommer ut av mikser.

 5. I hver «kanalstripe» (lydspor) finner vi solo- og mute-funksjonene. Hva bruker vi disse til?
Solo-funksjonen fungerar slik at ein kan isolere eit lydspor, til dømes ein gitar i orkester. Då kan ein verkeleg høyre beaten og manipulere ulike funksjonare uten å bli forstyrra eller måtte slette dei andre lydspora. Ein separerar lydspor frå resten av musikken. Mute-funksjonen fungerer på motsatt måte der ein kan mute(kutte lyden) i lydspor for å gjere dei stille i ein lydspormix.

6. Hvilke tastatursnarveier (eng: keyboard shortcuts) vil du anbefale medstudentene dine å lære seg når de skal behandle lyd i Audition?
Eg vil anbefale cmd + N, for å lage ei ny multitrack session. Cmd + O for å importere nye filer raskt og enkelt, cmd + Z for å angre. Cmd + S for å lagre arbeidet. Cmd + X for å kutte, cmd + C for å kopiere og cmd + V for å lime inn.

7. Hvordan zoomer du inn og ut i Audition? Har denne funksjonen noen tastatursnarvei?
Ein zoomar vertikalt inn ved å trykke på sjølve lydsporet, og zoome med touchmatta på Mac. På pc trykk ein på sporet og skrollar med datamusa. Ein tastatursnarvei er Shift + /. Eller cmd + +.

 8. Hva er forskjellen på «Edit View», «Multitrack View» og «CD View» i Audition?
Måten ein redigerar lydspora på. På ”Multitrack View” har ein oversikt over alle lydspora ein har lagt til, og det er ikkje så mange funksjonar på sjølve redigeringa. Ein kan mute, solo, endre stereobalansen og volumet dei ulike lydspora skal ha. I tillegg kan ein bestemme input og output for lyden. ”Edit View” redigering med eit lydspor med fleire funksjonar. ”CD View” er å setje inn spora på ei CD-plate.

9. Hva er krysstoning (eng: crossfade) godt for? Hvordan gjøres det i Audition? Hvordan skiller krysstoning seg fra inn- og uttoning (eng: fade-ins, fade-outs)?
Krysstoning lar ein visuelt justere kurv og lengde på lydspor. Det gjer at ein får finare overgongar og det er mange måtar å gjere det på. Ein kan legge lydspora over kvarandre og justere krysstoninga. Fade-in og fade-out funksjonane jamnar ut lydspora slik at det ikkje blir brå lydstart eller slutt. Fade-in og fade-out blir gjerne brukt i begynnelsen og slutten av eit lydspor.

10. Hva menes med at et lydsignal «klipper» eller «vrenger» (eng: peaks)? Hvordan kan du forhindre slik «klipping»?
Samplingsfrekvensen forvrenges når verdien på signalet overstiger lyden. Ein kan unngå dette ved å ha ein høgare samlingsfrekvens eller større bitrate.

Lydoppgåve til 22.januar.

Denne veka har vi lært å bruke eit lydprogram som heiter Audacity. Vi skulle laste ned musikk(lovlig og gratis), og deretter redigere klippa ved å bruke ulike effektar som ton-inn og ton-ut, støyfjerning, komprimering og så vidare.

Legger her ved det første lydklippet, som er kun musikk.

Den andre delen er lest inn tekst(ein vits om lærarar, haha) og gjort diverse etterarbeid.

 

Artig program å kunne, har lært eindel sjølv om det ikkje er den beste kvaliteten på lydfilene.