Design - Oppgave 5

Design – Oppgave 5

Norsk utgave

Norsk utgave

Internasjonal utgave

Internasjonal utgave

Her er redesignen av min personlige logo. Som dere ser, så har jeg nå gått helt bort i fra det tidligere konseptet. Nå ville jeg ha en stilren logo som er lett gjenkennelig og som baserer seg på navnet mitt. Den “plaine” teksten har jeg fått inspirasjon av etter high-end-logoer som for eksempel Bang&Olufsen. Planen er å kunne bruke logoen som en internasjonal merkevare. Jeg lagde derfor 2 forskjellige utgaver. På den ene så er Swanstrøm skrevet med norsk Ø, mens på den andre er den svenske utgaven, og som også ville blitt skrevet internasjonalt “Ö” da den dansk-norske Øen er ganske så uforståelig for resten av verden. Når jeg var i USA ble jeg spurt høflig av grensekontrollen hva dette rare tegnet betydde, siden de i Amerika har Ø som symbolet for tallet 0. Tilbake til logoen, så er det også forskjell på svanene. På den internasjonale utgaven ser svanen mer realistisk ut, mens på den norske er tilpasset bokstaven S, slik at den skal være silkemyk i forhold til lesbarheten av navnet, slik at det ikke blir Wanstrøm (Det høres ut som en sær nettverksprotokoll)…