Tilbakemeldinger og endringer for MID 128s nettside

Etter forrige ukes presentasjon fikk vi i oppgave å late som vi var en potensiell kunde for en av de andre gruppene. Da fikk selvfølgelig vi også feedback på vårt produkt. Den gruppen som skulle være potensiell kunde får vårt byrå var Maiken, Emilie og Emilie. De lagte to personas som de brukte til å bedømmer vårt produkt.

Liv-Marit Hauge
32 år gammel kvinne som er gift med en gymlærer på Volda videregående. Har tre barn i alderen 3 år, 6 år og 10 år. Hun har jobbet som frisør på Chess i Ørsta de siste syv årene, og vil starte sin egen frisørsalong i et av de ledige lokalene nede med havna i Volda.

Hun interesserer seg for tv-serier som Breaking Bad, House og Dexter. Hun elsker sjokolade over alt på jord, og spiser gjerne en Freia melkesjokoladeplate om dagen. Hun har en arbeistid fr 10 – 18 hver dag, og etter jobb hjelper hun barna med leksene før hun ser en eller to episoder av favoritt tv-serien hennes.

Hun trenger profilering og leter etter et byrå som kan lage en nettside for henne. Hun vil ha en enkel nettside der brukerne kan finne kontaktinformasjon, kartinformasjon, ansattinformasjon og åpningstider. Hun vil at kundene skal kunne bestille timer online og få oversikt over priser. I tillegg vil hun at de skal kunne få se tidligere arbeid. Hun poster arbeidet sitt på Facebook.

Det de kom frem til ved hjelp av denne personasen var at hun i hovedsak likte siden. Siden hun var på jakt etter en enkel nettside med viktig informasjon, funket vår side perfekt. Hun likte veldig godt at det var stort fokus på bilder, siden dette var noe hun ville ha selv. I tillegg var fargene appelerende og navieringen var enkel. Det eneste hun ikke likte så godt var at forsiden var litt misvisende, på grunn av størrelsen på de ulike fontene.


Erlend Midtbø
25 år gammel
Singel, bur i Sykkylven
Nyutdannet snekker med fagbrev

Han er en naturelskende person som går på fjellet annenhver dag for å ta en pause fra hverdagen.

Han vil starte sitt eget selskap og trenger profilering. Han vil ha en nettside som tilsvarer arbeidet hans og som kan vise en oversiktelig portefølje. Han vil at brukerne skal ha enkel tilgang til kontaktinformasjon og åpningstider. Han har tidligere postet mye av arbeidet sitt på Instagram og Facebook. Han tenker ikke så mye på hvordan designet ser ut, så lenge nettsiden er enkel å bruke.

Denne potensielle kunden var derimot ikke så interresert i designet, men heller at den var brukervennlig. Han synes stilen vi kjører kunne gi ham en fin mulighet til å vise hva han har laget og hva han kan. Han likte fargene og likte spessielt bildene med natur på grunn av sin kjærlighet for friluftslivet. Det som ikke var like positivt var at han ikke la like godt merke til logoen, og må derfor inn på om oss for å finne ut hvem vi er.

Vi har brukt disse tilbakemeldingene, i tillegg til de vi fikk etter presentasjonen, til å forbedre vårt produkt. Vi har endret på fargene i menyen og portifolioen, i tillegg til å endre på det visuelle for å vise hvor man er på siden. Vi har også gjort underteksten på logoen litt tydligere og lagt til knapper for sosiale medier.