Design – Arbeidskrav #2

I arbeidskrav 2 i design fikk vi i oppgave å redesigne embalasjen til en av tre produkter. Det nye designet skulle basse til målgruppen “Menn og kvinner, 20-30 år. Studentar på høgskulenivå som bur på hybel i ein småby/tettstad i Norge”. Jeg valgte å redesigne embalasjen til A-Creme og dette ble resultatet:

IMG_1425

 

Jeg ville prøve meg ut på flere forskjellige embalasjer, og her har jeg valgt å bruke en tube. Dette er fordi jeg ville at kremen skal framstå som et billigere alternativ, i forhold til andre kremer som gir samme nytte. Det som står i hovedfokus er bokstaven A, og det har jeg gjort for å forsterke at det er mye A-vitaminer i kremen. Deretter legger man merke til teksten rundt som forteller at det er en krem og at den er bra for huden. Når det kom til farge valgte jeg å bruke ulike nyanser av blått og litt hvitt. Dette gjorde jeg for å fremheve at denne kremen kan brukes som kuldekrem. I tillegg kan jo kremen brukes av både kvinner og menn, og i disse dager kan man vell si at blått er en ganske kjønnsnøytral farge. Det er mye luft på embalasjen, og dette gjør at den viktigste informasjonen kommer tydlig frem.

IMG_1424

 

Her har jeg valgt å bruke en krukke, som jo er den opprinnelige embalasjen, men jeg har valgt å gjøre den mer moderne. Her ville jeg prøve å leke litt med mønster, og hvis man ser tydelig etter kan man se at mønsteret består av flere A-er.  Selve hovudfokuset ligger i teksten ligger i den hvite delen av etiketten, og deretter legger man erke til detaljene i mønsteret. Fargene er valgt av samme årsaker som på skissen over. Det eneste av tekst på framsiden er “A-Creme”, og jeg ser for meg at mer informasjon vil stå på baksiden eller under krukken. Det er ikke noe særlig luft på etiketten, og derfor har jeg valgt at resten av krukken er ganske nøytral.

IMG_1423

 

Her har jeg valgt å gjøre en litt enklere versjon, noe som kan få kremen til å se dyrere ut med tanke på hva embalasjen skulle vært laget av. Selve embalasjen er i hovedsak lyseblått glass og metall, og den har en dispenserfunksjon. Fargene er igjen valgt av samme grunn som de tidligere skissene. Her står hovedfokuset på teksten, som jo er det viktigste. Resten av informasjonen ville selvfølgelig stått på baksiden. Det er mye luft på embalasjen, noe som får fram hovedbudskapet.

One thought on “Design – Arbeidskrav #2

  1. Hei, Sunniva!

    Gode skisser og kommentarar rundt. Du kommuniserer på ein tydeleg måte med kunden. Flott at du eksperimenterer med forskjellig type emballasje, og ikkje “berre” etikett. Du har også lagt arbeid i typografi, bruk av luft og hierarki, og har godt gjennomtenkt fargeval. Fordi skissene dine er så tydelege er det lett å ta desse vidare Adobe-programvaren. Spent på å sjå kva form den endelege skissa tek etter at du fekk feedback frå medstudentane dine i forrige time.

    S :-)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>